Adviseur aan het woord: Marjorie Zonneveld

Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Caroline Vlietstra

Marjorie Zonneveld werkt al meer dan 28 jaar als agrarisch adviseur in de buitendienst bij Univé.  “Wat het leukste aan mijn werk is? Verreweg de bezoekjes aan mijn klanten. Met een aantal van hen heb ik nog op school gezeten. Geweldig toch?”

Marjorie groeide op in de Schermer, bracht haar jeugd door op een melkveehouderij en is altijd in de polder blijven wonen. De agrarische bedrijven, gevestigd op en rond de Schermer, kent ze dan ook allemaal. “En dat maakt het werk alleen maar leuker”, vertelt ze. “Er zijn klanten waarmee ik op school heb gezeten, maar er zijn ook klanten die ik nog vanaf mijn eerste jaar bij Univé ken. Zo hielp ik één van mijn klanten ooit bij het afsluiten van zijn brommerverzekering en adviseerde ik hem jaren later over het verzekeren van zijn grote bloembollenbedrijf.”

Kennis en ervaring

Door haar jarenlange ervaring bij Univé, haar kennis van de polder, maar ook door haar jeugd op de boerderij, kan Marjorie haar klanten goed adviseren. Ze weet waar ze het over heeft. In de Schermer is Marjorie op verzekeringsgebied een lopende encyclopedie, de Wikipedia-pagina. “En als ik iets niet weet, dan raadpleeg ik mijn collega’s. We doen het samen hier bij Univé, de buitendienst kan niet zonder de binnendienst en andersom.”

Mond-tot-mondreclame

Marjorie merkt door de mond-tot-mondreclame die haar klanten voor haar maken, dat haar advies gewaardeerd wordt. “Ze hebben vertrouwen in me en vragen vaak speciaal naar mij. Ik merk dat klanten het fijn vinden dat ik met ze meedenk, op alle gebieden. Dus adviseer ik niet alleen over de zakelijke verzekeringen, maar ook over de privé-verzekeringen.”

Fysiek contact

Tegenwoordig kan je, door één druk op de knop, zo’n beetje alles online regelen. Univé werkt anders. “Wij merken dat klanten het prettig vinden om een adviseur fysiek te spreken. Iemand die helpt ontzorgen en oprechte interesse in het bedrijf heeft. Een klant die een robot aanschaft of buiten zijn veehouderij een zorgboerderij, een kinderdagverblijf of een winkel opstart, dat zijn toch geweldige verhalen? Van zulke innovatieve klanten hoor ik graag hoe ze dat gaan aanpakken en verzorg ik met liefde de verzekeringen.”

‘Univé was er gelijk’

Het is duidelijk, deze Univé adviseur is goed in wat ze doet. Zouden we een klant vragen iets over haar werkwijze te vertellen, wat zou dat dan zijn volgens haar? “Ten eerste dat ik mijn afspraken nakom”, lacht ze. “Dat klinkt simpel, maar hoe vaak zit jij niet tevergeefs te wachten op een telefoontje? Beloof ik te bellen, dan doe ik dat. Verder weet ik dat klanten het waarderen dat ik er ook voor ze ben als er iets vreselijks is gebeurd. Denk aan een brand, bedrijfsongeval of een storm die ervoor gezorgd heeft dat de tulpen in de kas geruïneerd zijn. In dit soort gevallen ben ik er vaak zelfs eerder dan de experts. Ik ben dan toch dat vertrouwde gezicht tussen al die vreemden op het terrein. En dat wordt op prijs gesteld. Ik hoor dan terug: ‘Univé was er gelijk’. Fijn dat ik ook in zulke situaties iets voor de klant betekenen kan.”      

Als agrarisch ondernemer zijn je wensen, doelen en situatie altijd in beweging. Ditzelfde geldt voor wet- en regelgeving. Daarom is het belangrijk om je verzekeringen up-to-date te houden zodat ze passen bij jouw persoonlijke én zakelijke situatie.

Maar wij weten ook dat het vinden van de tijd om je verzekeringen weer eens door te nemen, er vaak bij in schiet. Daarom staan wij voor je klaar.

Gratis Bedrijfsverzekeringscheck

Wat kun je van ons verwachten?
Onze adviseurs helpen je graag, en belangrijker nog: zij denken met je mee. Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck bekijken ze of je nog goed verzekerd bent, of je niet oververzekerd bent en of jouw verzekeringen nog passen bij je situatie. Hiermee voorkom je dat je betaalt voor risico’s die wellicht nu niet van toepassing zijn. 

Laatste blogs

Innovatief werken op de demoboerderij van Lely

Lely is al jaren een vertrouwde naam binnen de melkveehouderij. Dit innovatieve bedrijf uit Maassluis zet zich dagelijks in om het leven van melkveehouders makkelijker en efficiënter te maken. In 2020 deed Lely een bijzondere stap door een boerderij in Schipluiden aan te kopen, waar hun nieuwste technologieën in de praktijk worden gebracht en gedemonstreerd. Agrarisch ondernemer Peter Hulsbos is verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken op deze demoboerderij en deelt met ons waarom hij juist hier zijn werkgeluk vindt.

Hoe verzeker je schade door zonnepanelendeeltjes?

Wanneer deeltjes van zonnepanelen na een brand in de omgeving terechtkomen, kan de schade groot zijn. Als eigenaar van de panelen kun je aansprakelijkheid gesteld worden voor die schade en opdraaien voor opruiming- en saneringskosten. Hoe kan je dit verzekeren?

Wat is huurdersbelang en hoe verzeker je dat?

Wanneer je een bedrijfsruimte huurt, wil je deze vaak naar wens aanpassen. In de meeste gevallen vindt de verhuurder het prima dat je aanpassingen aanbrengt. Maar als die aanpassingen schade oplopen, is de schade dan wel verzekerd? Wij leggen graag uit hoe het zit met dat zogenaamde huurdersbelang en de verzekeringen.

Bij Domein Holset proef je: de wereld is prachtig!

Keuzes maken leidt tot focus en expertise. En dat is volgens Kirsten Abels, directeur bij Wijndomein Holset, dé sleutel tot ondernemerssucces. Het wijndomein koos voor mousserende wijn, authenticiteit en duurzaamheid. Hoe je dat terugziet in de bedrijfsvoering, lees je in dit klantverhaal.

Nieuwe wetgeving voor noodstroomaggregaat

In stallen met kunstmatige ventilatie moet de stroomvoorziening altijd op orde zijn. Bij stroomuitval moet daarom direct een noodstroomaggregaat in werking treden. Sinds 1 juli is hiervoor een nieuwe wetgeving van kracht. In onze blog lees je waar je aan moet voldoen?