Onze adviseur aan het woord
Leestijd: 2 minuten | Geschreven door Monique van Rijn
Cor Bart, adviseur binnendienst mkb, heeft overduidelijk zijn hart verpand aan Univé. Inmiddels werkt hij er, alles bij elkaar, ruim 23 jaar. Tussendoor maakte hij een kort uitstapje naar een makelaarskantoor, maar hij was al snel weer terug op het oude nest. ‘Werken bij zo’n klein kantoor had zeker zijn charme’, vertelt hij. ‘Ik gaf verzekerings- en hypotheekadvies en droeg een steentje bij aan de makelaardij. Maar ik miste de diepgang om klanten echt goed van dienst te kunnen zijn. In mijn werk bij Univé is die diepgang, dat specialisme er wél.’
De diversiteit aan klantvragen maakt elke dag anders
‘Bij de afdeling mkb beheren wij naast de zakelijke verzekeringen van onze klanten, ook hun privépakket. Dat brengt veel variatie in mijn werkzaamheden. Geen dag is hetzelfde. Het ene moment verwerk ik wijzigingen in een wagenpark- of inventarisverzekering en het volgende moment regel ik een nieuwe verzekeringssticker voor een scootmobiel. En recent nog sprak ik op een van onze kantoren een ondernemer die voor het eerst personeel ging aannemen. Hij wilde zijn particuliere en zakelijke verzekeringspakket doornemen en advies over een ziekteverzuimverzekering voor zijn medewerkers.’
Het doet mij plezier als ik een klant positief kan verrassen
‘Iets wat voor mij een kleine moeite is, kan voor een klant juist het verschil maken. Zo belde mij eens een advocaat met een eigen praktijk. Een druk bezet man, niet alleen zakelijk, maar ook privé. Zijn vrouw en hij verwachtten hun eerste kindje en hij vroeg mij om advies over de beste zorgverzekering voor de baby. De ouders hadden ieder hun eigen zorgverzekering bij verschillende verzekeraars. Omdat kinderen tot 18 jaar gratis zijn meeverzekerd, adviseerde ik hem het kindje mee te verzekeren op de meest uitgebreide polis. In dit geval was dat de zorgverzekering die deze meneer bij ons had lopen. Hij verzuchtte dat hij bang was dat hij in alle hectiek rondom de geboorte zou vergeten zijn kind op de polis bij te laten schrijven. Dus bood ik hem aan om rond de uitgerekende datum even te bellen en hem daaraan te herinneren. Dat stelde de vader in spé erg op prijs,’ lacht Cor. ‘Toen de baby geboren was, heb ik de aanmelding op onze polis door een collega laten verzorgen. Deze klant was uiteindelijk zó tevreden over dat extra stukje dienstverlening dat hij al zijn verzekeringen bij ons heeft ondergebracht. Kijk, daar word ik nou blij van!’
De klant beslist zelf hoe hij met ons in contact komt
‘Er zijn steeds meer mogelijkheden voor ondernemers om bij Univé verzekeringszaken online te regelen. Dat is een goede zaak. Maar er blijven altijd situaties bestaan waarbij een klant behoefte heeft aan persoonlijk advies. Als ik een klant spreek, verdiep ik mij in zijn bedrijf en kan ik hem wijzen op de risico’s die hij loopt maar waar hij niet direct bij stilstaat. Zo krijgt hij uiteindelijk een maatwerk advies met passende oplossingen.’
Haar unieke klantbenadering maakt Univé anders
Cor is ervan overtuigd dat klanten er direct doorheen prikken als je je werk met tegenzin doet: ‘Dat klinkt gewoon door in de gesprekken die je samen voert. Ik heb echt plezier in mijn werk, in de variatie en de klantcontacten. Gesprekken en contacten krijgen daardoor een andere toon. Juist die persoonlijke dienstverlening maakt Univé anders dan andere verzekeraars, denk ik. Ik kan me goed vinden in de nieuwe tv commercial. Met onze klantbenadering onderscheidt Univé zich van andere aanbieders en dat willen we overbrengen. Regionaal, proactief en betrokken haken we in op waar het daadwerkelijk om gaat: zekerheid en oog hebben voor elkaar.’
In welke branche je ook werkzaam bent, als ondernemer komt er veel op je af. Er zijn veel zaken waar je rekening mee moet houden en waarvan je op de hoogte moet blijven. Tijd om verzekeringen weer eens door te nemen, is er vaak niet. Daarom staan wij voor je klaar.
Gratis Bedrijfsverzekeringscheck
Tijdens de gratis Bedrijfsverzekeringscheck brengt onze adviseur samen met jou de bedrijfsrisico’s in beeld. Vervolgens stemmen wij af hoe je deze risico’s kunt voorkomen en beperken, en waar nodig verzekeren.